Kāpēc to darīt?
Mēs visi atpazīstam reizes, kad nepieciešams sakoncentrēties īstermiņa mērķim vai degošam gala termiņam, kas jāsasniedz tūlīt. Tas ir salīdzinoši vienkārši – liekais tiek izspiests no rādiusa, un visa enerģija tiek veltīta ugunsgrēka režīmam. Taču, kā mainītos tavas komandas sniegums ilgtermiņā, ja jūsu komanda attīstītu vienu būtiskāko prasmi vai zināšanas jums vissvarīgākajā jomā? Uzstādot stratēģiskus mācību mērķus, tas var palīdzēt komandai kļūt efektīvākai, inovatīvākai, uz izaugsmi tendētai un motivētai, citiem vārdiem, labāk aprīkotai, lai efektīvi sasniegtu nākotnes mērķus vai termiņus.
Lai komanda būtu aizrautīga attiecībā uz mērķu sasniegšanu, iesaisti to mērķu izvēlē un definēšanā. Turklāt tavi kolēģi visticamāk daudz labāk par tevi zina, ko viņiem nepieciešams iemācīties vai uzzināt. Pāris dienas pirms komandas tikšanās palūdz viņiem padomāt un pierakstīt idejas:
Kopā ar komandu izvēlēties vienu mērķi. Ir ļoti svarīgi izvēlēties tikai vienu mērķi, lai pārlieku nesadalītu uzmanību un nenovērstu to no termiņu izpildes vai galvenā mērķa sasniegšanas. Padari šo mērķi par tādu, kas uzlabos jūsu komandas sniegumu un kas komandas dalībniekos izraisīs aizrautību.
Tu noteikti vēlies panākt, lai komanda zina, pie kā viņi strādā un kurp virzās, taču nereti mācību mērķi iekļauj eksperimentēšanu vai jaunu metožu izmēģinājumus. Te būs piemērs, kā varētu noformulēt mācību mērķi:
Mērķis: Šomēnes mēs samazināsim Apstiprināšanas procesu no 10 uz 6 soļiem. [Formā: no A uz B, Kad?] Lai to uzsāktu darīt, mēs apkoposim idejas par citu komandu procesiem.
Piemēram, veicot izpēti jūs atklājat, ka ir Apstiprināšanas procesā ir iespējams samazināt soļu skaitu no 10 uz tikai 8, nevis 6, kā bijāt plānojuši. Regulāri sarunājies ar savu komandu un pajautā:
Cover foto: Startaê Team, Unsplash