fbpx

[4 min lasāmviela] Vai Tu reizēm darbā jūties vientuļi, pat ja Tev visas dienas garunā ir sapulces ar cilvēkiem? Tu neesi viens. Daudz cilvēku darbā jūtas vientuļi – tā ir kā mūsdienu darba vides epidēmija. Un šī problēma, iespējams, īpaši attiecas uz vadītājiem, kuri jūtas vientuļi, kad sāk kāpt augšup pa karjeras kāpnēm. Šeit vairāki padomi, kā darbā un privātajā dzīvē justies iesaistīti. 

Vadītāju darbam ir īpaša vientulības garša. Spiediens no visām pusēm var likt justies tā, it kā tu visu dienu ieguldītu savu enerģiju uzklausot un risinot citu cilvēku problēmas, nepievēršot pienācīgu uzmanību sev, savām vēlmēm un vajadzībām. Tajā pašā laikā tavi padotie, iespējams, savstarpējo saskari starp jums veido virspusēju, jo, kā izteicies kāds jauns vadītājs: “Apzināti vai neapzināti viņi vēlas labi izskatīties vadītāja acīs, un tādēļ izturas drīzāk profesionāli kā draudzīgi”. Tev, savukārt, profesionāla izturēšanās jāpielieto ar saviem vadītājiem un augstākstāvošiem kolēģiem. 

Galu galā, daudz cilvēku savas dienas darba aizvada, jūtoties vientuļi kopā. Bet tas var nebūt tā. Ir daži pārsteidzoši vienkārši veidi kā uzlabot savu dienu ar patiesām un cilvēciskām sarunām gan par darbu, gan par citām tēmām.

1. Veido spēcīgas koleģiālas attiecības ar citiem vadītājiem — iespējams ieplāno regulāras tikšanās, kurās varat dalīties ar saviem izaicinājumiem. 

Ja tevi frustrē pārmaiņas uzņēmumā vai jūti grūtības motivēt tiešos padotos vai ja jūti apjukumu, jo tev pietrūkst virzības no sava vadītāja, pastāv iespēja, ka arī citi vadītāji ar to saskaras. Kāda vadītāja dalījās ar savu pieredzi, ka iknedēļas brokastis ar kolēģi vadītāju viņai sniedza bagātīgu klāstu ideju, padomu un emocionālo atbalstu. Regulāras sarunas ir ļoti noderīgas, jo to laikā var pārrunāt darba lietas, bet arī noskaidrot, kā otram cilvēkam patiešām klājas. Tās var būt vēl vērtīgākas kā sarunas ar tiešo vadītāju, jo šajās, iespējams, var uzvesties vēl atklātāk. 

Tomēr viens neliels brīdinājums: ja tu vai tavs kolēģis esat lielu vai mulsinošu izaicinājumu priekšā, uzmanieties, lai jūsu dalīšanās nepāraug ciniskā vārīšanās sesijā, kas varbūt ļaus justies mazāk vientuļi tajā mirklī, bet ilgtermiņā nebūs pārāk konstruktīvi. 

2. Radi iespēju savai komandai (tajā skaitā tev) parādīt, kādi jūs esat. 

Kad redzi tikai vienu cilvēka šķautni, darba šķautni, ir grūti viņus izprast un novērtēt kā cilvēkus kopumā. Var šķist, ka ir lieka laika tērēšana veltīt darba laiku diskusijām, kas nav saistītas ar darbu. Bet tām ir nozīme. Beigu beigās tava komanda ne vien jutīsies vairāk saistīti viens ar otru, bet visdrīzāk arī uzlabos to, kā viņi kopā strādā. Šādas sarunas var būt gan individuālas, gan komandai kopā, atkarībā, kas ir vairāk piemērots jūsu situācijai. Tu vari sākt, pajautājot cilvēkiem, kādi ir viņu:

  • Hobiji un aizraušanās. Kā Taviem kolēģiem patīk pavadīt laiku ārpus darba? Kuras aktivitātes viņus ierauj tik ļoti, ka viņi aizmirst, ka nepieciešams iet paēst? 
  • Motivācija. Kas viņus dzen uz priekšu darbā? Kādu ietekmi viņi vēlas radīt? Kurš darba aspekts viņiem rada lielāko gandarījumu? 

3. Apzināti veido saikni ar cilvēkiem pat īsas komunikācijas laikā. 

Tev nav jāatklāj sava dvēsele, lai justu pacēlumu no sarunas. Tā vietā, lai pārbaudītu telefonu pirms sapulces, izmanto šo laiku, lai pagrieztos pret cilvēku, kas sēž Tev blakus, izveidotu acu kontaktu un uzdotu patiesi ieinteresētu jautājumu. Vai velti papildus 30 sekundes, kad raksti attālināti strādājošam kolēģim, lai pajautātu, piemēram: “Ko tu plāno darīt šajā nedēļas nogalē?” vai “Kā vedas darbs pie projekta?” Vai vadījumā, ja attiecības starp jums pašlaik ir vēsas, norādi, ka jums abiem ir pelēki džemperi. Jebkurš šāds jautājums var norādīt, ka tev ir interese par otru cilvēku vai ka jums ir kas kopīgs, var palīdzēt veidot jēgpilnu saikni. 

4. Izsaki pateicību par jēgpilnām sarunām. 

Kad tu ievēro un izcel pozitīvas pieredzes, piemēram, sakot: “Šī bija lieliska saruna, paldies!” vai “Ir ļoti jauki dzirdēt par to, kā sokas ar ģitāras spēli,” jūs abi saglabājat šo jauko mirkli un veicināt tādus brīžus (kurā cilvēki jūtas novērtēti) arī nākotnē.

5. Lūdz palīdzību mentoram vai koučam. 

Daudz vadītāju izmanto mentora vai kouča palīdzību tad, kad radušies sarežģījumi. Viņi veido drošu telpu, kurā pārrunāt problēmas bez nosodījuma vai ofisa politikas. Viņi varēs apliecināt, ka notiekošais ir normāli, ar to saskaras daudzi. Tas, savukārt sniedz perspektīvi, ka ne tikai Tev ir šādas problēmas.

6. Proaktīvi attiecies pret aktivitātēm ārpus darba. 

Ne katra darbavieta vai loma ir labi piemērota, lai darbā veidotu kopienu vai attiecībās, it īpaši, ja strādā attālināti. Tādā gadījumā pievērs uzmanību laikam, ko nepavadi strādājot, lai tas ir piepildīts ar atbalstu un attiecībām. 

7. Pasargā savas vistuvākās attiecībās no pārliekām sarunām par darbu. 

Vai Tu bieži strādā vēlas darba stundas un strādā vakaros un brīvdienās? Vai tu atkārtoti atņem uzmanību saviem draugiem un ģimenei, jo pārbaudi savu telefonu? Ja tā, apsver novilkt stingrāku darba un privātās dzīves robežu, lai tu varētu pavadīt kvalitatīvu laiku ar cilvēkiem, kas tevi pasīst vislabāk. 

 

Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk! 

Tulkoja Undija Ancēna, © 2019 Jhana Education, Inc.