fbpx

Kāpēc izstrādāt komandas mērķi tieši šādi?

Pārāk daudz vadītāju uzstāda komandas mērķi nekonkrēti, piemēram, uzlabot klientu apmierinātību. Kad tas notiek, komandas paliek neziņā, cik labi viņiem vaicas un vai viņi virzās mērķa sasniegšanas virzienā. Šī vienkāršā formula no FranklinCovey “4 izpildes disciplīnas” nāk talkā un sniedz praktisku instrumentu, lai noteiktu, “kur tu atrodies šodien, kur vēlies nokļūt un cik daudz laika, lai sasniegtu šo mērķi, tev ir”. Lai arī ne visi mērķi labi iegulsies šajā formulā, tu vari to izmantot, lai ar savu komandu konkrēti, izmērāmi un saprotami runātu par mērķiem.

Kā izmantot formulu, lai uzstādītu komandas mērķi:

1. Izvēlies vienu komandas mērķi, kuru varētu pārstrādāt šādā formātā.

Tu vari izvēlēties kādu komandas mērķi, tāpēc, ka tam ir augsta prioritāte vai tāpēc, ka jums par to trūkst skaidrības. Tu vari jautāt komandai, par kuru mērķi viņi vēlētos gūt visvairāk skaidrības. Tapat tu vari izmantot šo formulu, uzstādot pavisam jaunu mērķi kāda projekta vai procesa sākumā.

2. Pārfrāzē mērķi “no A uz B līdz”.

Ja saproti, ka mērķis, ko izvēlējies, neiegulst šajā rāmī (iespējams tāpēc, ka mērķis ir atklāt ko jaunu), izmēģini pievienot konkrētus un specifiskus rādītājus, piemēram, “līdz”, lai definētu laika rāmi. Piemēram:

  • Vispārīgs mērķis: Uzlabot klientu apmierinātību.
  • Pārfrāzēts mērķis: Uzlabot klientu apmierinātību no 65 uz 75% līdz šī ceturkšņa beigām.
  • Vispārīgs mērķis: Izmēģināt pārdošanas pieejas jaunajā tirgū un saprast, kurai no tām ir lielāka atdeve.
  • Pārfrāzēts mērķis: Līdz gada beigām izmēģināt 3 pārdošanas pieejas jaunajā tirgū, lai saprastu, kurai no tām ir lielāka atdeve.
3. Lūdz savas komandas palīdzību un iesaisti mērķu definēšanā.

Izvērtē situāciju. Tu vari prezentēt “no A uz B līdz” mērķi savai komandai, lai iegūtu atgriezenisko saiti, vai arī jūs varat izstrādāt mērķi kopā. Neatkarīgi no tā, kuru variantu tu izvēlēsies, tavas komandas iesaiste ir ļoti nozīmīga, lai viņi piekristu uzstādītajam mērķim un apliecinātu, ka mērķis ir uzstādīts labi, tas ir gana izaicinošs, bet sasniedzams. Diskusijas laikā tu vari izmantot šādus jautājumus:

  • “Cik reāli ir sasniegt šo rezultātu, ņemot vērā to, kur atrodamies pašlaik, un to cik daudz laika mums ir?”
  • “Kā mēs varētu šo mērķi padarīt vēl skaidrāku, iespējams, vienkāršojot to vai izmantojot vieglāk saprotamu valodu?”
  • “Vai pastāv iespēja, ka radīsies kādi pārpratumi par to, ko mēs cenšamies sasniegt?”
  • “Ja pieļaujat tādu iespēju, kā šī mērķa pārfrāzēšana mainītu to, kādu pieeju izmantojat mērķa sasniegšanai?”
4. Kad runā par šo mērķi, lieto mērķa definēšanā izmantoto valodu.

Neapšaubāmi tev un komandai būs jāpaveic daudz darba, lai izplānotu, kā šo mērķi patiešām sasniegt: Kā mēs nonāksim no 65 līdz 75%? Kā mēs noteiksim, kuras pārdošanas pieejas izmantot?

“No A uz B līdz” formulējums var būt lielisks palīgs sarunu procesā – tas ir īss, ar to ir viegli dalīties un viegli pierakstīt uz tāfeles vai visai komandai ērtas darba platformas, kurā tiek noteikts, vai ir gūts progress attiecībā uz mērķa sasniegšanu.

Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk! 

Jhana, 2019, Undija Ancēna