fbpx

Kādēļ to darīt? 

Kamēr daži darba aspekti tukšo, citi piepilda, un tā tas ir visiem cilvēkiem. Pat ja tev šķiet, ka zini, kas motivē tavus darbiniekus, ir vērts viņiem to tieši pajautāt. Tā tu uzzināsi vērtīgu informāciju, kas palīdzēs tev radīt jaunas iespējas un esošo darbu pārkārtot tā, lai darbinieki justos vēl vairāk iesaistīti darbā gan pašlaik, gan ilgtermiņā. 

Kā to darīt? 

1. Nākamajā reizē, kad individuāli tiecies ar savu darbinieku, pajautā: “Kas tevi motivē tavā darbā?”

Ne visi var vienkārši pateikt, kas viņus motivē. Ja atbildes vietā saņem tukšu skatienu vai vispārēju atbildi, piemēram, “palīdzēt cilvēkiem”, “atrisināt sarezģītas problēmas”, pamēģini uzdot specifiskus jautājumus, piemēram: “Par kuru no nesenajiem projektiem tu izjūti lepnumu un gandarījumu, un kāpēc?” vai“Kurš uzdevums tevī rada visvairāk enerģijas un kāpēc?”

2. Uzdod papildus jautājumus, lai ģenerētu idejas, kā labāk salāgot veicamos darbus ar to, kas motivē šo darbinieku. 

Piemēram, tu vari jautāt: 

  • “Kas ir tās lietas, kuras tu vēlētos darīt vairāk?”
  • “Kas ir tās lietas, kuras tu vēlētos darīt mazāk?”
  • “Kādā veidā labāk savienot tavus pašreizējos darba uzdevumus ar to, kas tevi motivē?”

Ja darbinieks vilcinās ar atbildi (galu galā neviens nevēlas, lai vadība domātu, ka viņam ir garlaicīgi vai patīk sūdzēties), apliecini, ka uzdod šo jautājumu ikvienam komandā, un ka tavs mērķis ir palīdzēt viņam justies vēl vairāk iesaistītam. 

3. Izmanto iegūtās zināšanas, lai radītu jaunus veidus, kā saviem darbiniekiem dot tādus darbus, kas viņus motivē. 

Piemēram, ja tavs darbinieks saka: “Es jūtu, ka palīdzu cilvēkiem, kad atbildu uz klientu e-pastiem, bet ne tad, kad pārlasu ceturkšņa atskaites. Es vēlētos, lai man būtu vairāk iespēju komunicēt ar klientiem un citām komandām.”

Tu vari apsvērt šādas iespējas:

  • Sakārtot darbinieka grafiku tā, lai viņam ir vairāk laika komunicēt ar klientiem. 
  • Pamainīt to, kā deleģē nākamo projektu: sakārtot tā, lai šim cilvēkam būtu iespēja strādāt ar klientu apkalpošanas komandu. 
  • Atdot ceturkšņa atskaišu pārlasīšanu kolēģim, kas ir vairāk ieinteresēts šāda darba veikšanā. 

Pēc tam, kad izdomā, kā varētu pielāgot darbus, aprunājies ar katru cilvēku, lai noskaidrotu, kā viņi jūtas par šīm jaunajām iespējām un, iespējams, ka viņiem ir radušās vēl idejas, kuras varat pārrunāt un ieviest. 

4. Gadījumos, kad nevari pielāgot darbu, padomā, kā to pārfrāzēt tā, lai darbinieks tajā ieraudzītu savas motivācijas avotu. 

Ne visus uzdevumus var pārkārtot un pielāgot saskaņā ar darbinieku vēlmēm. Galu galā, arī mazie, ne īpaši interesantie darbiņi kādam ir jāizdara. Taču ir iespējams pielāgot to, kā Tu runā par šiem darbiem. Piemēram: 

  • Ja kolēģim patīk palīdzēt citiem, uzsver, cik liela pozitīva nozīme ir šim uzdevumam attiecībā uz klientiem vai citiem kolēģiem. 
  • Ja kolēģim patīk risināt sarežģītus izaicinājumus, pasniedz piņķerīgu uzdevumu kā problēmu, kur tev vajadzīga viņu palīdzība, jo tu zini, ka tieši šis cilvēks varēs palīdzēt tev to atrisināt.

Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk! 

Jhana ©, 2019, Undija Ancēna