Kamēr daži darba aspekti tukšo, citi piepilda, un tā tas ir visiem cilvēkiem. Pat ja tev šķiet, ka zini, kas motivē tavus darbiniekus, ir vērts viņiem to tieši pajautāt. Tā tu uzzināsi vērtīgu informāciju, kas palīdzēs tev radīt jaunas iespējas un esošo darbu pārkārtot tā, lai darbinieki justos vēl vairāk iesaistīti darbā gan pašlaik, gan ilgtermiņā.
Ne visi var vienkārši pateikt, kas viņus motivē. Ja atbildes vietā saņem tukšu skatienu vai vispārēju atbildi, piemēram, “palīdzēt cilvēkiem”, “atrisināt sarezģītas problēmas”, pamēģini uzdot specifiskus jautājumus, piemēram: “Par kuru no nesenajiem projektiem tu izjūti lepnumu un gandarījumu, un kāpēc?” vai“Kurš uzdevums tevī rada visvairāk enerģijas un kāpēc?”
Piemēram, tu vari jautāt:
Ja darbinieks vilcinās ar atbildi (galu galā neviens nevēlas, lai vadība domātu, ka viņam ir garlaicīgi vai patīk sūdzēties), apliecini, ka uzdod šo jautājumu ikvienam komandā, un ka tavs mērķis ir palīdzēt viņam justies vēl vairāk iesaistītam.
Piemēram, ja tavs darbinieks saka: “Es jūtu, ka palīdzu cilvēkiem, kad atbildu uz klientu e-pastiem, bet ne tad, kad pārlasu ceturkšņa atskaites. Es vēlētos, lai man būtu vairāk iespēju komunicēt ar klientiem un citām komandām.”
Tu vari apsvērt šādas iespējas:
Pēc tam, kad izdomā, kā varētu pielāgot darbus, aprunājies ar katru cilvēku, lai noskaidrotu, kā viņi jūtas par šīm jaunajām iespējām un, iespējams, ka viņiem ir radušās vēl idejas, kuras varat pārrunāt un ieviest.
Ne visus uzdevumus var pārkārtot un pielāgot saskaņā ar darbinieku vēlmēm. Galu galā, arī mazie, ne īpaši interesantie darbiņi kādam ir jāizdara. Taču ir iespējams pielāgot to, kā Tu runā par šiem darbiem. Piemēram:
Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk!
Jhana ©, 2019, Undija Ancēna