Nereti treniņos un sarunās ar vadītājiem, darbiniekiem, draugiem pavīd šis jautājums, kā izdarīt visu. Atbilde parasti slēpjas proritātēs: svarīgais ir svarīgāks par steidzamo. Taču to ir vieglāk pateikt nekā izdarīt: jo īpaši brīžos, kad vienlaikus ieplānota svarīga saruna ar kolēģi par izaugsmi un spiež termiņš budžeta atskaitei. Ja viss šķiet svarīgs un steidzams vienlaikus, velti pāris minūšu, lai analizētu savas iespējas.
Uzdod sev šos divus jautājumus, lai saprastu, kā šis uzdevums ietekmē rezultātus, kurus vēlies sasniegt. Piemēram:
Šādi jautājumi palīdzēs noteikt, vai uzdevums tiešām jāpaveic tagad, un vai tas tiešām jādara Tev. Piemēram:
Izmantosim piemēru, kur koučinga rakstura saruna ar kolēģi konfliktē ar budžeta atskaiti, kas nepieciešama Tavam vadītājam:
Pēc tā, ko iemācījies no savām atbildēm, ar ko Tu sāktu? Kuram uzdevumam ir vislielākā atdeve ilgtermiņā? Izmanto šo informāciju un pieeju, lai pārkārtotu savu esošo darbu sarakstu, kā arī saprastu prioritāti uzdevumiem, kas tajā tikai ienāks.
Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk!
Jhana, 2019, tulkojusi Undija Ancēna