- Blogs
- Uzvaras kultūra
- 5 frāzes, kas palīdzēs vairot uzticību vadītāja acīs
5 frāzes, kas palīdzēs vairot uzticību vadītāja acīs
Vairot uzticību ir svarīgs ikviena darbinieka un cilvēka uzdevums. Tā kā uzticības kultūra sākas katrā individuāli, mēs esam sagatavojuši šo rakstu, kas pastāsta, kādas 5 frāzes vari lietot savā ikdienā, lai vadītājam parādītu tavu apzinīgumu, rūpīgumu, proaktivitāti un stratēģiskumu. Tās parādīs, ka tev ir labs nolūks attiecībā pret vadītāju un organizāciju. Rūpējies, lai vārdiem seko atbilstoši darbi, un labs pamats uzticībai būs ieklāts.
1. “Es vēlos pārliecināties, ka esam vienisprātis šajā jautājumā.”
Izmanto to, kad: vēlies izprast sava vadītāja ekspektācijas.
Kas ir ātrākais veids, kā savu vadītāju pārvērst par mikromenedžeri? Nesaprast viņa vai viņas ekspektācijas. Bieži vien mirklī, kad vadītāji deleģē darbu, viņiem nav laika paskaidrot, ko viņi vēlas, un tā ir problēma. Bieži vien viņi nezina, ko vēlas. Tomēr, kad tu izmanto iniciatīvu, lai radītu skaidrību, tu parādi, ka tev rūp sasniegt labu rezultātu un izdarīt lietas līdz detaļai precīzi.
Piemēri:
- “Šie ir lieli jaunumi, un es vēlos pārliecināties, ka mūsu domas par komunikāciju saskan. Divas galvenās ziņas mūsu komandai ir: šī reorganizācija palīdzēs fokusēties piegādāt klientiem jaunas iespējas un, ka mēs sagaidām, ka jaunā loģistikas sistēma palīdzēs paaugstināt mūsu produktivitāti pr 20%. Vai es sapratu pareizi? Ko tu pievienotu vai atņemtu?”
- “Paldies par iespēju strādāt ar šo klientu. Es vēlos pārliecināties, ka mēs esam vienisprātis par panākumu kritērijiem. Vai vari pastāstīt, kādu tu reizi ideālu iznākumu manam darbam?”
2. “Kā es varu palīdzēt atbalstīt šo lēmumu?”
Izmanto to, kad: vadītājs izziņo kādu lēmumu, it īpaši tādu, kas varētu radīt pretestību no kolēģiem vai iepriekš raisījis diskusijas.
Tiklīdz tavs vadītājs pieņem lēmumu, tu kopā ar savu komandu kļūsti par atbildīgo tā īstenošanā, neatkarīgi no tā, vai lēmumam piekrīti vai nē. Šī frāze parāda, ka tu apņemies palīdzēt sekmīgi īstenot arī nepopulāru ideju. Vairot uzticamību palīdzēs arī tas, ka nekļūsi par upuri darba vidē ierastai uzvedībai – aprunāšanai aiz muguras. Šāds paradums izraisa pretēju efektu un bojā uzticību.
Piemēri:
- “Lai gan es būtu atbalstījis citu izvēli, es redzu, kādēļ tika pieņemts tieši šis lēmums. Tagad, kad ir zināms, kā rīkosimies, ko es varu palīdzēt, lai atbalstītu šo lēmumu?”
- “Es zinu, ka šis bija grūts lēmums un panākt, ka viss departaments iesaistās nākamo soļu īstenošanā varētu būt izaicinājums. Kādā veidā es varu palīdzēt atbalstīt šo lēmumu?”
3. “Es vēlos, lai zini, ka…”
Izmanto to, kad: rodas situācijas, kas raisa tev bažas, vai drīzumā no potenciālas situācijas varētu kļūt par īstenību.
Vadītājiem nepatīk pārsteigumi (ja vien tas nav jauks sveiciens ar gardumiem). Kad tu priekšlaicīgi informē savu vadītāju par problēmām, tu pasargā viņu no nezināšanas un sniedz laiku izdomāt atbilstošu komunikāciju ar saviem vadītājiem vai augstākstāvošām personām.
Tu vari šo frāzi izmantot gan tad, kad situācija jau ir notikusi, gan tad, kad notiek, gan tad, kad vēl tikai (iespējams) notiks.
Uzmanies: rūpējies, lai tavs vadītājs ir informēts, taču dari, ko vari, lai pirms tam ar šo situāciju tiktu galā, un pārdomā iespējamos risinājumus pirms prasi veltīt laiku un enerģiju vadītājam. Tu vēlies sevi pozicionēt kā atbildīgs, profesionāls darbinieks.
Piemēri:
- “Es vēlos Tevi informēt, ka vakar pēcpusdienā nobruka mūsu serveri. Mēs pārstājām darīt citus darbus, lai atrisinātu šo problēmu, bet klienti uz 45 minūtēm zaudēja pieeju. Es nosūtīšu Tev e-pastu ar detalizētu aprakstu par to, kas notika un ko mēs darām, lai tas vairs neatkārtotos.”
- “Es vēlos Tev darīt zināmus mūsu pagājušā mēneša kampaņas rezultātus. Tie bija par 20% zemāki. Mana stratēģija atkārtoti apstrādāt vecos kontaktus nedarbojās. Es satikos ar komandu, un mēs izdomājām pāris idejas, kuras varētu izmantot nākamajā mēnesī. Vai mēs ar Tevi varētu veltīt pāris minūtes, lai tās pārrunātu?”
4. “Man ir ideja, kā mēs varētu risināt šo problēmu.”
Izmanto to, kad: vēlies investēt savu laiku un enerģiju, lai atrisinātu kādu problēmu, kas rūp tavam vadītājam.
Izteikties brīdī, kad redzi, ka vari vadītājam palīdzēt atrisināt kādu problēmu, redzi, ka vari novākt šķēršļus un palīdzēt sasniegt iecerēto, var palīdzēt tev vairot savu reputāciju kā proaktīvam problēmu risinātājam – cilvēkam, pie kura vadītājs vēršas pēc padoma vai palīdzības.
Piemēri:
- “Kopš pieminēji to pagājušās nedēļas sapulcē, es domāju par to, kā mēs varam sasniegt ceturkšņa mērķi. Man ir ideja, kā to varētu izdarīt, un es ar prieku ar to dalīšos mūsu individuālās tikšanās laikā.”
- “Pēdējā laikā esmu novērojusi lielu kadru mainību mūsu departamentā. Tas traucē produktīvi strādāt un izraisa daudz stresa. Man ir ideja, kā mēs varētu risināt šo problēmu, un es vēlētos Tev to pastāstīt, kad Tev būs brīvāks mirklis.”
5. “Es vēlētos Tavu redzējumu, kā es varētu labāk darīt _________.”
Izmanto to, kad: kad vēlies parādīt savu vēlmi uzlabot jomu, kuru var saukt par tavu vājo pusi.
Sniegt uz uzlabojumiem vērstu atgriezenisko saiti nav priecīgs notikums pat pieredzējušiem vadītājiem. Tu padari šo procesu vieglāku, kad jautā savam vadītājam sniegt godīgu viedokli. Tā tu parādi, ka uzticies viņu ekspertīzei un pārliecībai. Vārdi “atgriezeniskā saite” var šķist skaļi – it kā tu pieprasītu ikgadējās pārrunas. Lai šo sarunu padarītu neformālāku, lūdz padomu, kā uzlabot kādu prasmi, un, ja tas ir atbilstoši, lūdz pastāstīt arī to, kas Tev pašlaik sokas labi.
Ņem vērā! Lūdz atgriezenisko saiti tikai tad, ja jūties gatavs to pieņemt ar pateicību un rīkoties saskaņā ar to.
Piemēri:
- “Tā kā šī ir pirmā reize, kad es vadīšu šādu projektu, es vēlētos lūgt Tavu padomu, kas man pašlaik padodas labi, un ko es varētu darīt labāk.”
- “Šis ir otrais ceturksnis, kad strādāju ar budžetu. Man ļoti noderētu Tavs padoms, kā es varētu labāk prognozēt. Vai es varu Tev pastāstīt savu pieeju nākamreiz, kad tiksimies, un lūgt Tavus komentārus?”