Vairot uzticību ir svarīgs ikviena darbinieka un cilvēka uzdevums. Tā kā uzticības kultūra sākas katrā individuāli, mēs esam sagatavojuši šo rakstu, kas pastāsta, kādas 5 frāzes vari lietot savā ikdienā, lai vadītājam parādītu tavu apzinīgumu, rūpīgumu, proaktivitāti un stratēģiskumu. Tās parādīs, ka tev ir labs nolūks attiecībā pret vadītāju un organizāciju. Rūpējies, lai vārdiem seko atbilstoši darbi, un labs pamats uzticībai būs ieklāts.
Izmanto to, kad: vēlies izprast sava vadītāja ekspektācijas.
Kas ir ātrākais veids, kā savu vadītāju pārvērst par mikromenežeri? Nesaprast viņa vai viņas ekspektācijas. Bieži vien mirklī, kad vadītāji deleģē darbu, viņiem nav laika paskaidrot, ko viņi vēlas, un tā ir problēma. Bieži vien viņi nezina, ko vēlas. Tomēr, kad tu izmanto iniciatīvu, lai radītu skaidrību, tu parādi, ka tev rūp sasniegt labu rezultātu un izdarīt lietas līdz detaļai precīzi.
Piemēri:
Izmanto to, kad: vadītājs izziņo kādu lēmumu, it īpaši tādu, kas varētu radīt pretestību no kolēģiem vai iepriekš raisījis diskusijas.
Tiklīdz tavs vadītājs pieņem lēmumu, tu kopā ar savu komandu kļūsti par atbildīgo tā īstenošanā, neatkarīgi no tā, vai lēmumam piekrīti vai nē. Šī frāze parāda, ka tu apņemies palīdzēt sekmīgi īstenot arī nepopulāru ideju. Vairot uzticamību palīdzēs arī tas, ka nekļūsi par upuri darba vidē ierastai uzvedībai – aprunāšanai aiz muguras. Šāds paradums izraisa pretēju efektu un bojā uzticību.
Piemēri:
Izmanto to, kad: rodas situācijas, kas raisa tev bažas, vai drīzumā no potenciālas situācijas varētu kļūt par īstenību.
Vadītājiem nepatīk pārsteigumi (ja vien tas nav jauks sveiciens ar gardumiem). Kad tu priekšlaicīgi informē savu vadītāju par problēmām, tu pasargā viņu no nezināšanas un sniedz laiku izdomāt atbilstošu komunikāciju ar saviem vadītājiem vai augstākstāvošām personām.
Tu vari šo frāzi izmantot gan tad, kad situācija jau ir notikusi, gan tad, kad notiek, gan tad, kad vēl tikai (iespējams) notiks.
Uzmanies: rūpējies, lai tavs vadītājs ir informēts, taču dari, ko vari, lai pirms tam ar šo situāciju tiktu galā, un pārdomā iespējamos risinājumus pirms prasi veltīt laiku un enerģiju vadītājam. Tu vēlies sevi pozicionēt kā atbildīgs, profesionāls darbinieks.
Piemēri:
Izmanto to, kad: vēlies investēt savu laiku un enerģiju, lai atrisinātu kādu problēmu, kas rūp tavam vadītājam.
Izteikties brīdī, kad redzi, ka vari vadītājam palīdzēt atrisināt kādu problēmu, redzi, ka vari novākt šķērļus un palīdzēt sasniegt iecerēto, var palīdzēt tev vairot savu reputāciju kā proaktīvam problēmu risinātājam – cilvēkam, pie kura vadītājs vēršas pēc padoma vai palīdzības.
Piemēri:
Izmanto to, kad: kād vēlies pārādīt savu vēlmi uzlabot jomu, kuru var saukt par tavu vājo pusi.
Sniegt uz uzlabojumiem vērstu atgriezenisko saiti nav priecīgs notikums pat pieredzējušiem vadītājiem. Tu padari šo procesu vieglāku, kad jautā savam vadītājam sniegt godīgu viedokli. Tā tu parādi, ka uzticies viņu ekspertīzei un pārliecībai. Vārdi “atgriezeniskā saite” var šķist skaļi – it kā tu pieprasītu ikgadējās pārrunas. Lai šo sarunu padarītu neformālāku, lūdz padomu, kā uzlabot kādu prasmi, un, ja tas ir atbilstoši, lūdz pastāstīt arī to, kas Tev pašlaik sokas labi.
Ņem vērā! Lūdz atgriezenisko saiti tikai tad, ja jūties gatavs to pieņemt ar pateicību un rīkoties saskaņā ar to.
Piemēri:
Vairot uzticamību ir ne tikai viena no darbinieka, bet arī izcila vadītāja prasmēm. Piesakies FranklinCovey jaunumiem zemāk un reizi divās nedēļās saņem vērtīgu informāciju, padomus un instrumentus, kas palīdzēs pilnveidoties un sasniegt izcilus rezultātus.
Tulkoja Undija Ancēna, © 2019 Jhana Education, Inc.