Kad stājies pretī kaudzei problēmu — kā vadītājiem bieži gadās — var šķist, ka labākais veids, kā ar to tikt galā, ir ātri atbildēt. Taču tas nav tiesa, jo īpaši, ja kaut kas Tevi ir sarūgtinājis: negaidīts paziņojums, sakāpināta vārdapmaiņa, nepatīkama vai nepamatota atgriezeniskā saite. Tūlītēja reakcija var saasināt jau tā saspringto situāciju, novest pie slikta lēmuma un mazināt Tavu uzticamību. Tā vietā, velti mirkli, lai saņemtu sevi rokās, vienlaikus signalizējot, ka saproti situācijas nopietnību un vēlies tai veltīt pietiekami daudz laika.
Spēcīgas emocijas, piemēram, pārsteigums, frustrācija vai dusmas var iedarbināt “cīnīties vai bēgt?” reakciju, tādējādi apgrūtinot domāšanu. Dziļas ieelpas šai reakcijai stājas pretī: palēnina sirdsdarbību, nomierina, lai Tu varētu atcerēties, ka vajadzētu ierosināt visiem un sev: “Paņem pauzi.”
Pauze neļaus Tev sarunas karstumā sarunāt ko tādu, ko Tu vēlāk nožēlotu, un dos laiku pārdomāt savas atbildes. Tas palīdzēs vēlāk veidot daudz produktīvāku sarunu.
Piemēram:
Ja sajūtas ir patiešām sakāpinātas, vari izmēģināt pastaigu vai došanos uz kādu kafijotavu vai kūkotavu, lai uzvēdinātu galvu. Svarīgākais ir dot sev tik daudz telpas un brīvības, lai sakārtotu domas.
Ir ļoti viegli iestrēgt, visu laiku galvā atkārtojot to, kas tikko notika. Lai arī ir svarīgi saprast situāciju, un kā Tu par to jūties, malšanās uz vietas ir neproduktīva, turklāt atceries, ka Tev vēl saprātīgā termiņā jāsniedz atbilde. Dod sev noteiktu laiku pārdomāt notikušo (piemēram, 20 minūtes). Tad izdomā, kas ir labākais veids, kā atbildēt.
Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk!
Jhana, 2019, Undija Ancēna