Kamēr tu, iespējams, uztraucies par to, vai darbinieki mājās patiešām strādā, viņi, iespējams, uztraucas par to, vai tu uzticies, ka viņi strādā. Ironiski, ka šīs bažas atņem laiku un mentālo enerģiju abām pusēm.
Mēs ierosinām raizes aizstāt ar rīcību un neļaut šīm domām novērst uzmanību, pasliktināt sniegumu vai bojāt attiecības ar darbiniekiem.
Attālinātie darbinieki piespiež vadītājus pārskatīt savu redzējumu: jo vairāk laika redzu savu darbinieku, jo produktīvāks viņš ir. Redzēt, ka darbinieks strādā, piemēram, vēlu vakarā vai pusdienlaikā neko daudz nepasaka par šī darbinieka produktivitāti. Tomēr šāds redzējums var likt domāt, ka klātienes darbinieks izdara vairāk kā darbinieki mājās, jo otrajā gadījumā viņa pūles tev nav redzamas.
Lai cīnītos ar šādu redzējumu, tu vari izveidot sarakstu ar lietām, ko attālinātais darbinieks paveicis pēdējā mēneša vai ceturkšņa laikā. Nepaļaujies uz savu atmiņu, jo tai ir tendence kļūdīties, izgaismojot mūsu iekšējās bailes. Tā vietā turies pie faktiem: pārskati e-pastus, uzstādītos mērķus no jūsu tikšanās reizēm un snieguma pārskatiem, progresa pārskatus par uzdotajiem uzdevumiem.
Pat ja tu ievēro kritumu rezultātu piegādāšanā, un tu saproti, ka darbinieks izdarījis mazāk kā pirms mēneša, apsver, vai tas tiešām ir saistīts ar to, ka darbinieks nestrādā gana daudz. Vai varētu būt tā, ka darbinieks pēdējās 2 nedēļas vai mēnešus strādāja pastiprinātā režīmā un tas nav ilgtspējīgi? Tas nozīmētu, ka tas rezultāts, ko redzi tagad, ir stabilizēšanās un normāls rādītājs.
Ja tu patiesi atklāj, ka darbinieks nestrādā, ir nepieciešams strādāt ar cēloni: motivācijas vai prasmju trūkumu.
Ja tu neuzticies, ka darbinieki mājās strādā, ir ļoti viegli izmantot fizisko attālumu kā iemeslu, lai no viņa attālinātos. Iespējams, ka tu uztici viņam mazāk darbu, sazinies retāk, atturies no atgriezeniskās saites sniegšanas un attīstības iespējām.
Tas tikai padziļina problēmu. Pirmkārt, trauslas attiecības ar tevi, organizācijas galveno kontaktpersonu, var darbinieku demotivēt un iedragāt viņa sniegumu. Otrkārt, ja viņa sniegums tiešām kļūst vājāks, tad viņam vajadzīgs vairāk uzmanības, nevis mazāk. Un treškārt, kad pārstāj darbiniekam uzticēt nozīmīgus darbus, tu dod viņam mazāk iespēju pierādīt sevi, tādējādi radot ciklu, kurā zemas ekspektācijas pret viņu izraisa zemu sniegumu.
Lai veidotu vai atjaunotu uzticību ar savu darbinieku, izmēģini:
Katrai organizācijai ir citāda kultūra attiecībā uz darbu no mājām. Lai labāk tiktu galā ar saviem darbiniekiem, izmanto to zināšanu kopumu, kas tev ir vistuvāk, savus kolēģus – vadītājus. Vislabāk, ja atradīsi vadītāju, kura uzdevumi un darbinieku lomas sakrīt ar tavām.
Šim cilvēkam vari uzdot šādus jautājumus:
Izmēģini to, kas liekas piemērots tavai situācijai. Padalies arī ar savu pieredzi, lai pastiprinātu pozitīvas vadīšanas pieredzi un piemērus organizācijā.
Ko darīt, ka darbinieks domā, ka viņa veiktais darbs ir tieši tas, ko tu sagaidi, lai gan tā patiesībā nav? Šāda situācija ir daudz biežāk sastopama, kā varētu likties.
Problēma parasti ir tajā, ka ir (vai nav) uzstādītas un uzraudzītas ekspektācijas par sniegumu. Tas var būt īpaši piņķerīgi ar attālināti strādājošajiem. Piemēram, klātienes darbinieks varētu aši pajautāt: “Kā šis izskatās?” Un tā viņš pārliecināsies, ka ir uz pareizā ceļa. Strādājot no mājām, ir daudz grūtāk uzturēt šādas spontānas sarunas. No vienas puses, var likties, ka šīs īsās vārdapmaiņas nav nekas īpašs, taču ilgtermiņā skatoties, tās ļoti palīdz saskaņot darbinieka un vadītāja ekspektācijas par paveicamo darbu.
Izmēģini šos padomus, papildus ierastajām instrukcijām darbiniekam:
Neviens vadītājs nevēlas būt policists, kas izmanto saziņu, lai pārbaudītu, vai darbinieks strādā. Tas tikai veicina neuzticību. Tomēr apsver, kādas ekspektācijas par komunikāciju jums var palīdzēt. Ja jūs vienojaties par regulāriem progresa apskatiem, tad komunikācija, kas iepriekš varēja šķist kā mikromenedžments, var kļūt par normālu rutīnu, kas uzlabo jūsu darba attiecības un visu komandas kultūru. Galvenais ir nolūks.
Lai uzstādītu un noturētu šīs ekspektācijas, kā un cik bieži darbinieki pastāsta, kā viņiem sokas, apsver:
Varbūt, ka tev vajadzīgs redzēt attālinātā darbinieka darbu, ne tikai dzirdēt par to, lai saprastu, ko darbinieks dara. Ja kopā vizuāli apskatāt darbu, varat noturēt produktīvu diskusiju un izmantot šo laiku atgriezeniskajai saitei, koučingam un darbinieka attīstībai. Dalieties ar ekrānu un maziniet kultūras vai valodas barjeras. Ja skatāties uz vienu un to pašu, paliek mazāk iespēju interpretācijai, toņa pārprašanai vai valodas barjerai.
Ja jums nepieciešams laiks pirms sarunas, lai apskatītu paveikto darbu, pārliecinieties, ka esat tam atvēlējuši laiku.
Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk un iesaki šo blogu saviem kolēģiem. Ja Tevi interesē tiešsaistes treniņi, apmeklē sadaļu Pieteikšanās treniņiem.
Tulkoja Undija Ancēna © 2020 Jhana Education, Inc. Visas tiesības aizsargātas.