Skip to main content

Kā vadīt attālinātas komandas?

 | 
Kā vadīt attālinātas komandas?

Globālo izmaiņu dēļ vadītāju darba kārtībā ienācis jauns termins: attālinātas komandas. Tas nav neierasti, ka vadītāji raizējas par attālināti strādājošu darbinieku vadīšanu. Ja neredzi viņus katru dienu birojā, ir viegli prātā veidot pieņēmumus par to, ko un kā viņi dara.

Taču vai zināji, ka pētījumi parāda, ka attālināti strādājošie bieži vien nostrādā garākas darba stundas un ir produktīvāki kā tie, kas strādā birojā? To rāda pieredze arī mūsu birojā. Bieži vien vadītāji uzskata, ka neliels tiešās saskares laiks ar viņiem nozīmē arī to, ka darbiniekam ir zema darba ētika un sasniegtais rezultāts.

Izvairies no šādas zemapziņas idejas un sekām, ko tā var atstāt uz tavu vadītāja reputāciju.

Izmēģini šos padomus, kā vadīt attālinātas komandas:

  • Koncentrējies uz to, ko darbinieki ir paveikuši, nevis uz to, vai redzi, kā viņi to izdara.
  • Vairo uzticību, rīkojot individuālās tikšanās. Izmanto pirmās 5 minūtes, lai noskaidrotu, kā viņi jūtas šobrīd kā cilvēki, kas jauns viņu dzīvē. Tikai tad uzsāc jautājumus par darbu. Tāpat lūdz atgriezenisko saiti par to, kā tu varētu komunicēt labāk.
  • Attālināti strādājošie nevar regulāri atnākt pie tevis, lai palūgtu noderīgu atgriezenisko saiti par savu šī brīža darbu. Tāpēc rūpējies, lai tu regulāri un skaidri komunicētu
    ekspektācijas.
  • Rūpējies, lai jūsu saziņa ir interaktīva. Dalies ar ekrānu un Excel failiem, lai jūs abi redzētu, kas notiek.