Skip to main content

4 soļos nodefinē, kāds līderis Tu vēlies būt

 | 
4 soļos nodefinē, kāds līderis Tu vēlies būt

Vadītāja darbs ir vadīt. Bet kā? Definīcija ir lielisks veids, kā pārdomāt un izprast savus vadītāja un karjeras mērķus. Tas palīdzēs tev viest prioritātes savā ikdienas darbā, lai sasniegtu rezultātus, kurus vēlies. Te mēs piedāvājam 4 soļu plānu. Nodefinē, kāds līderis tu vēlies būt. 

Kā to izdarīt?

1. Izveido sarakstu ar vadītāja īpašībām, kādas vēlies, lai tev piemīt. 

Tu vari atbildēt uz šiem jautājumiem, lai rastu atbildes. Dažiem vadītājiem svarīgāk par visu pārējo ir izdarīt lietas, kamēr citi vēlas būt tie, kas inovē un kultivē spēcīgu komandas kultūru. Lai izprastu, kas Tev ir vissvarīgākais, uzdod sev šos jautājumus: 

  • Par kurām lietām, ko daru labi, es lepojos? 
  • Par ko man sniedz atzinību un pozitīvu atgriezenisko saiti? 
  • Kas mani darbā motivē? 
  • Ko es vēlos sasniegt savā karjerā?
  • Kādas īpašības es visvairāk novērtēju un cienu citos vadītājos vai savos iepriekšējos vadītājos? 

2. Izvēlies no šī saraksta 2 vissvarīgākās īpašības.

Laba definīcija ir koncentrēta un ne vispārīga. Vai kādas no īpašībām, kuras uzskaitīji, var apvienot vienā? Ja Tev vajadzētu izvēlēties tikai vienu īpašību, kura tā būtu? Vai ir kas tāds, kas tavai komandai vai organizācijai pašlaik ir nepieciešams?

3. Izstrādā definīciju. 

Izmanto izvēlētās īpašības, un pieturies pie tām. Strukturē to šādi: “Es vēlos, lai cilvēki mani zina kā … vadītāju, kas rīkojas … .” Piemēram:

  • Es vēlos, lai cilvēki zina mani kā līdzjūtīgu vadītāju, kas veido uzticamas un ciešas komandas. 
  • Es vēlos būt zināma kā vadītāja, kas nepacieš tukšu runāšanu vai darbošanos un attīsta darbiniekus, kas sasniedz lieliskus rezultātus. 
  • Es vēlos būt zināms kā stratēģisks vadītājs, kurš lieliski tiek galā ar sarežģītām situācijām. 

4. Uzraksti 3 lietas, ko vari šonedēļ darīt, lai šonedēļ sāktu īstenot definēto.

Tiem ne obligāti jābūt jauniem vai lieliem uzdevumiem. Tas var nozīmēt prioritāšu sakārtošanu vai nedaudz pārkārtot to, ko jau dari. Mērķis ir izveidot paradumus un tādu darba stilu, lai tu virzītos tuvāk savam mērķim. Ja par pamatu ņem augstākminētos piemērus, tavi uzdevumi varētu būt šādi: 

  • Iknedēļas individuālās tikšanās laikā apjautāties darbiniekiem par viņu stresa līmeni. 
  • Ieplāno komandas pusdienu pārtraukumu visiem kopā. 
  • Koncentrējies un velti vairāk laika, lai klausītos. 

Kāds līderis Tu vēlies būt?