fbpx

Efektīvas 1:1 tikšanās ar darbiniekiem ir labākais veids, kā nodrošināt iesaisti un motivāciju komandā gan klātienes, gan attālinātā darba apstākļos. Treniņos jautājam darbiniekiem, vai viņiem ir 1:1 tikšanās ar saviem darbiniekiem, un redzam, ka dalībnieki māj ar galvu. Taču pēcāk viņi atzīst, ka šajās sarunās visbiežāk tiek apskatīts darba progress un ar to saruna beidzas.

1:1 tikšanās ir regulāras biznesa tikšanās starp tevi un darbinieku, kurās pārrunāt tās lietas, kuras neietilpst ikdienas sapulcēs. Šīs tikšanās ir tava iespēja stiprināt attiecības ar darbinieku, uzzināt, kādi ir viņa izaicinājumi, koučot, palīdzēt viņam risināt problēmas, izvērtēt jaunas idejas, sniegt un gūt atgriezenisko saiti, kā arī atbalstīt darbinieka izaugsmi. 

Kāpēc 1:1 tikšanās ir svarīgas? 

Laikā, kad daudz komandu attālināti, 1:1 tikšanās ir efektīvākais veids, kā paaugstināt darbinieku iesaisti un motivāciju, palīdzēt gūt rezultātus un uzturēt saikni ar saviem darbiniekiem.

1. Rīko tās regulāri un sarunai velti vismaz 30 minūtes

Pieredze rāda, ka vislabākie rezultāti 1:1 tikšanās reizēm ir tad, ja ik nedēļu darbiniekam vienā un tajā pašā laikā velti vismaz 30 minūtes. Ir grūti sarīkot jēgpilnu sarunu, kas īsāka par 30 minūtēm. Otrā lieta, kas jāpatur prātā, nekad neatcel jūsu 1:1 tikšanās. Atceļot to, tu signalizē komandas dalībniekam, ka viņš nav svarīgs. Ja notiek kas patiesi steidzams, centies pārplānot tikšanos uz citu laiku tajā pašā nedēļā.

Centies ieplānot šādas tikšanās vairākas nedēļas uz priekšu. Savukārt, ja tās nevar notikt klātienē, un jūs strādājat no mājām, izmantojiet video zvanu.

Ja tava komanda ir pārāk liela, vai tev ir vēl kāds cits attainojums, kāpēc nav iespējams noturēt 1:1 tikšanās reizi nedēļā, neļauj tam tevi atturēt no šādu sarunu ieviešanas jūsu ikdienā. Atrodi regularitāti, kas jums der, un atceries, reize 2 nedēļās vai reizi mēnesī ir labāk nekā nekas.

2. 1:1 tikšanās ir domātas, galvenokārt, darbiniekam

1:1 tikšanās ir domātas, lai palīdzētu darbiniekiem attīstīties un gūt panākumus. Tās nav atskaitīšanās vai progresa uzraudzīšanas sapulces. Tās nav domātas, lai pārrunātu tavus vadītāja  izaicinājumus. Šīs sapulces galvenais subjekts ir tavs darbinieks. Uzdod atvērtos jautājumus un 90% no laika ļauj runāt saviem darbiniekiem.

Ja tev 1:1 tikšanās notiek jau kādu laiku, izmēģini ļaut savam darbiniekam vadīt 1:1 tikšanos, un vien 10 minūtes no sarunas beigām izmanto, lai pateiktu ar savu sakāmo. Ir normāli, ka vēlies pārrunāt kādu tēmu, sniegt atgriezenisko saiti šīs sarunas laikā, taču atceries, ka saruna domāta darbiniekam.

3. Lūdz darbinieku sagatavoties 1:1 tikšanās reizei

1:1 tikšanās būs daudz efektīvākas, ja darbiniekam būs bijis laiks pirms tām sagatavoties, pārdomāt jautājumus un tēmas, par kurām runāt. Ilgtermiņā tas nodrošinās arī to, ka darbinieks varēs virzīt sarunu sev nepieciešamā gultnē, un pārrunāt sev svarīgus jautājumus.

Šeit piedāvājam divus jautājumus, ko izmantot darbiniekam, lai gatavotos 1:1 sapulcei:

  • Mans šī brīža lielākais izaicinājums, un kā vadītājs man var palīdzēt?
  • Mana šī brīža lielākā iespēja un idejas, kādi varētu būt tālākie soļi?

4. Izvērtē savas 1:1 tikšanās

Ir divi veidi, kā izvērtēt savas šīs tikšanās ar darbiniekiem.

1) Palūdz savam darbiniekam atgriezenisko saiti: “Pastāsti, lūdzu, cik efektīva šāda tikšanās bija tev? Kas tev tajā patika? Kā es to varētu uzlabot? Vai tas attiecas uz visām sarunām, kas mums bijušas, vai tikai šo? Es cenšos uzlabot šīs tikšanās reizes, un es ļoti novērtētu godīgu atgriezenisko saiti.”
2) Pārskati pamatkritērijus tam, kā rīkot efektīvas 1:1 tikšanās, un centies uzlabot savas vājās puses:

  • Ieplānot regulāras tikšanās.
  • Lūdz darbiniekam sagatavoties.
  • Runā par sarežģījumiem un koučo.
  • Atgriezeniskās saites sniegšana un saņemšana.
  • Pārrunājiet darbinieka attīstību.

1:1 tikšanās var būt fundamentāls pagrieziena punkts darba attiecībās ar tavu darbinieku, kas radīs pozitīvu efektu uz jūsu komandas iesaisti, darbinieku motivāciju un rezultātu sasniegšanu.

 

Lai regulāri lasītu rakstus savu prasmju un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk! 

Autore: Undija Ancēna. Rakstā izmantoti fragmenti no Jhana Education ©. 2020