Būt par jaunu darbinieku nav viegli. Un pieņemt jaunu darbinieku attālinātā komandā nav vieglāk. Pat strādājot klātienē, pirmās darba dienas un nedēļas ir mulsinošas. Iespējams, ka tu reiz esi bijis tas jaunais darbinieks, kurš iesākumā saņem vien pāris failus, kurus izlasīt, un piedalās vienā orientācijas sapulcē. Bet tagad iedomājies, kā ir būt tam darbiniekam, kurš šo procesu piedzīvo, strādājot attālināti? Daudzi jutīsies lieki un piemirsti šo sapulču laikā, un tas noteikti nav pirmais iespaids, kādu organizācijas vēlas atstāt uz šiem darbiniekiem. 

Šeit būs 4 veidi, kā efektīvi un pozitīvi uzņemt darbinieku komandā un kā veidot attiecības, kas nepieciešamas, lai darbinieks sekmīgi varētu strādāt attālināti. 

1. Nosūti viņiem paciņu, ko viņi saņems pirmajā darba dienā vai pirms tās

Iedomājies, ka darbinieks sāk savu pirmo dienu pie darba galda birojā. Parūpējies par to, lai viņa pieredze strādājot attālināti līdzinātos klātienei. Tā var būt kartīte ar laba vēlējumiem no komandas, vai darbam nepieciešamās lietas. Tie var būt arī labumi no Tavas organizācijas, kuri atrastos uz viņa galda pirmajā darba dienā, lai viņi justos gaidīti. 

2. Katras darba dienas noslēgumā sazinies ar darbinieku, lai noskaidrotu, kā viņam sokas un kādi jautājumi radušies 

Kad jūs visi atrodaties vienā vietā, ir viegli pieiet pie jaunā darbinieka un pajautāt, kā viņiem klājas darbā un kā viņi jūtas. Kad komanda strādā attālināti, var gadīties, ka darbinieks ir atstāts viens, skatoties ekrānā un prātojot, kā noslēgt savu dienu. Velti laiku darbiniekam dienas beigās, lai viņi var dalīties ar to, kas viņus iepriecina, kas satrauc un kādi ir viņiem radušies jautājumi. Tev tas ļaus viņus iedrošināt gadījumā, ja viņi jutīsies apjukuši.  

3. Apsver jauno darbiniekam iedot pieredzējušu darbinieku kā mentoru, nevis likt mācīties neatkarīgi 

Palīdzi jaunajiem darbiniekiem veidot darba attiecības ar kolēģiem, ļauj viņiem atsevišķus uzdevumus vai tēmas, kuras viņi ierasti mācītos individuāli, apgūt kopā ar pieredzējušu komandas dalībnieku. Šis ir arī lielisks veids, kā investēt pieredzējušajos darbiniekos, īpaši, ja izstāsti viņiem, ka jauno darbnieku koučings ir nozīmīga prasme, ko nepieciešams attīstīt, lai nākotnē vadītu cilvēkus. 

4. Ielūdz jaunos darbiniekus uz vairāk sapulcēm kā tu ielūgtu klātienē 

Mēs visi zinām, ka par daudz video zvanu iztērē daudz enerģijas. Laikā, kad sapulces notiek virtuāli, jaunajiem darbiniekiem var būt vieglāk vērot to, kā notiek plašāks darba process. Pārliecinies, ka viņi zina, kāpēc tu ielūdzi viņus uz konkrēto sapulci, vai vēlies, lai viņi iemācās kaut ko par projektu, iepazīstas ar konkrētiem cilvēkiem vai izprot, kā notiek atsevišķa veida sapulces.  

Paturot prātā šos 4 ieteikumus, tu vari saviem jaunajiem darbiniekiem sniegt spēcīgu starta pozīciju organizācijā. Tā viņi jutīsies gaidīti, apgūs komandas rutīnas un saņems vajadzīgo informāciju no atbilstošajiem kolēģiem. 

Lai izdodas attālinātā darbinieka uzņemšana komandā! 

 

Lai regulāri lasītu rakstus par tēmu prasmju attīstība un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk. Iesaki šo blogu saviem kolēģiem un draugiem!

Tulkoja Undija Ancēna © 2020 Jhana Education, Inc. Visas tiesības aizsargātas.