fbpx

Kādēļ to darīt? Attālinātā komunikācija ir svarīgs aspekts, ar ko strādāt, lai veicinātu komandas iesaisti. Kad tava komanda strādā attālināti, ir nepieciešams veltīt apzinātu uzmanību un rūpes, lai uzturētu informācijas plūsmu, sadarbošanos un radītu vietu, kurā pārrunāt lielas idejas. Ja tavi darbinieki ir uzsākuši strādāt attālināti tieši pēdējo mēnešu laikā, tieši tagad ir labs laiks, lai novērtētu, cik labi jūs komunicējat, un uzlabotu to, kas nevedas gana labi. 

Attālinātā komunikācija un tās novērtēšana | Kā to darīt?

1. Pabrīdini komandu vismaz dienu iepriekš par to, ka vēlies veikt attālinātās komunikācijas novērtēšanu.  

Piemēram:

“Es vēlos veltīt pirmās 20 minūtes no šīs nedēļas tikšanās, lai pārrunātu, kā mēs komunicējam kā attālināti strādājoša komanda. Lūdzu jūs sagatavoties un padomāt, kas darbojas labi un ko muma vajadzētu mainīt vai uzlabot.

2. Sapulces plānā iekļauj jautājumu sarakstu, kuru izmantot, lai rosinātu sarunu. 

Tu vari palīdzēt komandai justies ērtāk, iekļaujot jautājumus, kas attiecas uz pašnovērtējumu (piemēram, “Kāda ir mana pieejamība? Dažreiz es ilgojos pēc nelielām, spontānām, klātienes sarunām, un man ir sajūta, ka pārāk daudz laika paiet starp mūsu sarunām.”).

Šiet vēl jautājumi, kas varētu noderēt.

  • “Kā tu vērtē mūsu spēju dalīties ar jaunumiem, ziņām un idejām?”
  • “Cik labi tu izproti kolēģu grafiku un to, pie kā viņi strādā?”
  • “Kāds ir mūsu atgriezeniskās saites un sadarbības līmenis?”
  • “Ko mēs varētu darīt labāk attiecībā uz panākumu atzīšanu un sasniegumu svinēšanu?”
  • “Vai ir vēl kas tāds, ko vajadzētu uzlabot, lai mums būtu labāks komandas darbs?”

3. Sapulces laikā uzdod papildus jautājumus, lai iedziļinātos konkrētos komunikācijas uzlabojumos.

Kad komanda dalās ar saviem novērojumiem, turpini sarunu ar atvērtajiem jautājumiem: “Kā tu domā, kāpēc attālinātā komunikācija ir tāds izaicinājums?” vai “Kā mēs varētu dalīties ar jaunumiem efektīvāk?” vai “Kāda idejas tev ir par panākumu svinēšanu virtuālā vidē?” Ja daži cilvēki bloķējas un nevēlas dalīties ar kritisku informāciju, pajautā šos jautājumus vēlreiz jūsu nākamajā 1:1 tikšanās reizē. Var būt, ka kādam būtu nepieciešams vairāk atgriezeniskās saites, bet cilvēks jūtas neveikli lūgt šādu lietu kopējā komandas sarunā. 

4. Identificē un ievies uzlabojumus. 

Jūs varat vienoties par uzvedībām, ar kurām darbosieties kā komanda (piemēram, visi piekrīt parādīt savu “tiešsaistes statusu”, lai citi zina, kad pārējie ir vai nav aizņemti). Dažas uzvedības vari izvirzīt kā uzdevumus sev (piemēram, sarīkot ikmēneša sapulci, lai dalītos ar idejām, kā uzlabot komunikāciju) vai kādam citam (piemēram, tu un tavs darbinieks izlemjat sadalīt savu 1:1 tikšanos īsākās sapulcēs vairāku dienu garumā, lai jums būtu vairāk komunikācijas saskares un viņš saņemtu vairāk atbalsta). 

Pēc tam, kad jaunie ieteikumi likti lietā un izmantoti pāris nedēļas, atkal pajautā savai komandai, vai ieviestās izmaiņas darbojas. Ja ne, mēģiniet vēlreiz. Ja tā, turpiniet strādāt un apsveriet periodiski atkārtot novērtēšanu (iespējams, reizi ceturksnī), lai redzētu, vai jūsu komunikāciju var uzlabot vēl vairāk. 

Lai regulāri lasītu rakstus par tēmu prasmju attīstība un efektivitātes uzlabošanai, piesakies jaunumu saņemšanai zemāk un iesaki šo blogu saviem kolēģiem un draugiem. 

Uzzini vairāk par FranklinCovey piedāvājumu attālinātām komandām ŠEIT.

Tulkoja Undija Ancēna © 2020 Jhana Education, Inc. Visas tiesības aizsargātas.