- Blogs
- Stratēģijas īstenošana
- Uzstādi stratēģiskus mācību mērķus
Uzstādi stratēģiskus mācību mērķus
Kopā ar savu komandu uzstādiet stratēģiskus mācību mērķus
Kāpēc to darīt?
Mēs visi atpazīstam reizes, kad nepieciešams sakoncentrēties īstermiņa mērķim vai degošam gala termiņam, kas jāsasniedz tūlīt. Tas ir salīdzinoši vienkārši – liekais tiek izspiests no rādiusa, un visa enerģija tiek veltīta ugunsgrēka režīmam. Taču, kā mainītos tavas komandas sniegums ilgtermiņā, ja jūsu komanda attīstītu vienu būtiskāko prasmi vai zināšanas jums vissvarīgākajā jomā? Uzstādot stratēģiskus mācību mērķus, tas var palīdzēt komandai kļūt efektīvākai, inovatīvākai, uz izaugsmi tendētai un motivētai, citiem vārdiem, labāk aprīkotai, lai efektīvi sasniegtu nākotnes mērķus vai termiņus.
Kā izvirzīt stratēģiskus mācību mērķus?
1. Iespējamo mācību mērķu noteikšanā iesaisti savu komandu.
Lai komanda būtu aizrautīga attiecībā uz mērķu sasniegšanu, iesaisti to mērķu izvēlē un definēšanā. Turklāt tavi kolēģi visticamāk daudz labāk par tevi zina, ko viņiem nepieciešams iemācīties vai uzzināt. Pāris dienas pirms komandas tikšanās palūdz viņiem padomāt un pierakstīt idejas:
- “Kurā jomā mūsu komanda ir visneefektīvākā?”
- “Kādi uzlabojumi mums nākotnē varētu sniegt konkurences priekšrocības?”
- “Ja mēs varētu uzlabot tikai vienu mūsu prasmi, kura būtu tā, kas palīdzētu mums uzlabot savu sniegumu?”
- “Kas ir viena lieta, ko mēs varētu darīt labāk?”
2. Satiecieties, lai no visām komandas idejām izvēlētos vienu mērķi.
Kopā ar komandu izvēlēties vienu mērķi. Ir ļoti svarīgi izvēlēties tikai vienu mērķi, lai pārlieku nesadalītu uzmanību un nenovērstu to no termiņu izpildes vai galvenā mērķa sasniegšanas. Padari šo mērķi par tādu, kas uzlabos jūsu komandas sniegumu un kas komandas dalībniekos izraisīs aizrautību.
3. Formulē mērķi, izmantojot konkrētu valodu, tomēr atstāj vietu izpētei un atklājumiem.
Tu noteikti vēlies panākt, lai komanda zina, pie kā viņi strādā un kurp virzās, taču nereti mācību mērķi iekļauj eksperimentēšanu vai jaunu metožu izmēģinājumus. Te būs piemērs, kā varētu noformulēt mācību mērķi:
Mērķis: Šomēnes mēs samazināsim Apstiprināšanas procesu no 10 uz 6 soļiem. [Formā: no A uz B, Kad?] Lai to uzsāktu darīt, mēs apkoposim idejas par citu komandu procesiem.
4. Apsver mērķa pieslīpēšanu (vai atteikšanos no tā pilnībā), ja tas nepalīdz sasniegt rezultātu, kuru bijāt iecerējuši sasniegt.
Piemēram, veicot izpēti jūs atklājat, ka ir Apstiprināšanas procesā ir iespējams samazināt soļu skaitu no 10 uz tikai 8, nevis 6, kā bijāt plānojuši. Regulāri sarunājies ar savu komandu un pajautā:
- “Vai mūsu mērķis vēl joprojām ir reāls un atbilstošs?”
- “Vai mums pēc eksperimenta izgāšanās vajadzētu izmantot citu pieeju? Vai mainīt, vai atteikties no mērķa?”
- “Vai mūsu komandai vajadzētu noteikt jaunu standartu, kopš esam atklājuši citu veidu, kā labāk sasniegt rezultātu?”
Tulkojusi Undija Ancēna.