Skip to main content

5. rīcība:

Vadi savu komandu cauri pārmaiņām

Vadi savu komandu cauri pārmaiņām

Pārvērt neskaidrību par iespēju

Izciliem līderiem ir jāspēj vadīt pārmaiņas, pat ja tās nāk no uzņēmuma vadības, ārējiem konsultantiem, klientu prasībām, ekonomiskajiem satricinājumiem vai konkurentiem. Lielākā daļa pārmaiņu, ar kurām viņi saskaras kā līderi, būs kāda cita ideja.
Daudzi vadītāji var gūt panākumus labos laikos, taču patiesais līdera talants atklājas nedrošības laikā. Kad viņu ceļā nāk pārmaiņas (un tās nāk), tas, iespējams, ir viens no spēcīgākajiem līdera spēju pārbaudījumiem. Tie vadītāji, kuri izrāda pacietību, izturību, emocionālo stabilitāti, elastību un pārliecību, ir visvērtīgākie organizācijai un savai komandai.
Lai efektīvi vadītu pārmaiņas, ir jāmaina domāšanas veids no “es kontrolēju un nosaku pārmaiņas, kas sagaida manu komandu” uz “es iesaistos un dodu brīvību ieviest pārmaiņas kopā ar savu komandu”.


Sadarbojies ar FranklinCovey, lai attīstītu savus līderus

FranklinCovey pārmaiņu modelis

Pārmaiņu rezultāti bieži vien ir neparedzami, tāpat kā vairuma cilvēku reakcijas. FranklinCovey pārmaiņu modelis ir rīks, kas palīdz mums visiem virzīties cauri četrām kopējām pārmaiņu pieņemšanas zonām.
FranklinCovey pārmaiņu modelis

Pārmaiņu modeļa pielietošana

Pārmaiņu modelis nodrošina loģiku un paredzamību procesā, kas citādi var šķist haotisks. Tas ir rīks, ar kura palīdzību var diagnosticēt reakciju uz notiekošajām pārmaiņām – gan komandai, gan vadītājam – un palīdzēt ikvienam pārvarēt vissarežģītākos posmus, lai panāktu pieņemšanu, līdzdalību un jaunu inovācijas līmeni.
Pārmaiņas ir paviršs process, taču tās var labāk pieņemt, apzinoties šīs četras zonas, jo īpaši, ja līderi var palīdzēt tās padarīt īsas un seklas. Vadītāji var arī izmantot šo modeli, lai diagnosticētu, kurā emocionālās līknes vietā konkrētā brīdī atrodas katrs komandas dalībnieks. Nav divu cilvēku, kas uz pārmaiņām reaģētu vienādi vai vienādā ātrumā. Taču, ja vadītājs var pateikt: “Juris ir 3. zonā, bet Ieva joprojām ir iesprūdusi 2. zonā,” tad var risināt problēmas individuāli.
Izcili līderi palīdz savas komandas dalībniekiem sasniegt 4. zonu pēc iespējas ātrāk un vienmērīgāk. Sagatavošanās pārmaiņām 1. zonā un emociju pārvaldība 2. un 3. zonā palīdzēs nodrošināt, ka viņu komandas pārmaiņu līkne ir īsa un neliela.

Viens brīdinājums: pārmaiņu vadība ir intensīvu pētījumu un organizācijas attīstības disertāciju temats. Mēs esam apzināti izveidojuši vienkāršu, skaidru un praktiski pielietojamu modeli, kas palīdzēs vadītājiem orientēties pārmaiņu emocionālajā aspektā.

Cilvēki nepretojas pārmaiņām, viņi pretojas tam, ka vēlas mainīt viņus pašus.
Pīters Sendžs